Komma igång

Hur kommer vi igång med försäljningen?

1.Välj säljperiod

Vi brukar rekommendera våra kunder att inte ha för lång säljperiod. Det är bättre att ha en kortare period och då fokusera på sin försäljning så man blir klar snabbt. Inte längre än tre veckor brukar vi rekommendera, men självklart bestämmer ni det helt själva.

2.Beställ säljunderlag

När ni bestämt er för vilka produkter ni vill sälja så tar en ansvarig person hos er kontakt med oss. Ni får då allt säljmaterial skickat till er.

3.Starta försäljningen!

Alla som ska sälja har med sig ett säljunderlag med bilder och pris på produkterna. Toalett- och hushållspapper brukar de flesta sälja utan att ha varuprover då Serla är ett känt varumärke. Vill man ha varuprov på det så brukar vi rekommendera att alla som säljer tar en rulle att visa upp för sina kunder.

Returen och Panten påsarna kan vi skicka varuprover på som man sen får räkna av när man redovisar sin försäljning. Påsarna är av mycket hög kvalité så första gången man säljer dem är vår erfarenhet att det underlättar försäljningen att visa upp produkterna.

4. Redovisning efter säljperioden

Efter avslutad försäljning fyller ni i beställningsformuläret.
Se nedan vad som gäller för beställnings och betalvillkor.

Toalett och hushållspapper:

Serla innehåller 25 bal av samma artikel på en pall. Man beställer alltid jämnt antal av varje artikel. Exempelvis beställer man 2,4,6,8 osv av toalettpapper och likadant av hushållspapper. Detta beroende på att vi beställer dem så från leverantören och vi skickar alltid dubbelpall till våra kunder

Minsta ordervolym är 4 pall .Vid beställning under 10 pall tillkommer en fraktkostnad på 200 kronor per pall.

Returen och Panten:

Returen påsarna är förpackade om 25 set per kartong och Panten 30 st per kartong. Vi skickar alltid fraktfritt vid order över två kartonger, Vid order under två kartonger så tillkommer en total fraktkostnad på 200 kr.

Hämta era varor på vårt lager

Vill ni istället hämta era varor på vårt lager på Gottnevägen 47 i Själevad (Örnsköldsvik) eller på Lärlingsgatan 9 i Umeå (Teg) så går det utmärkt. Då kan ni köpa valfritt antal av allt. Slå gärna en signal till någon av oss innan så vi är på plats. 0660-43 34 00. Vår lokal i Umeå är bara bemannad när vi har kunder som ska hämta sina varor.

Leveranstid:

Vi informerar alltid kontaktpersonen när leveransen skickas från oss. Ni levererar sen produkterna till era kunder och tar betalt.

Betalningsvillkor

Vi tar alltid en kreditupplysning. När detta är gjort och allt ser bra ut så får man 15 dagars kredit. Detta från att ni fått er leverans tillhanda av oss efter er säljperiod. Skulle man behöva några dagar till så löser vi det också.

Ni drar själva av er förtjänst och behåller det.

Exempelvis har Kalle BK sålt 500 stycken ”Returen” påsar. Då betalar ni in 500 st* 90 kr= 45 000 kr till oss. Resten hela 45 000 kr behåller ni själva!

Er kontaktperson har ansvaret för att redovisning och betalning sker till oss.

Intresseanmälan av att sälja

Nedan fyller ni i era kontaktuppgifter så kontaktar vi er omgående. Namn, mejl och telefonnummer räcker.

Samma formulär använder ni sedan när ni vill starta en försäljning.

Vi gör alltid en kreditkontroll på den personen som står som ansvarig för försäljningen.


    ReturenPantenToalettpapperHushållspapper

    Facebook
    Instagram